دانلود پایان نامه پروژه رشته علوم تربیتی

دانلود پروژه رشته علوم تربیتی و پایان نامه ارشد علوم تربیتی

دانلود پایان نامه پروژه رشته علوم تربیتی

دانلود پروژه رشته علوم تربیتی و پایان نامه ارشد علوم تربیتی

پروژه شناخت ریسک و بازده CAPM و مدل سه عاملی فاما فرنچ

پروژه شناخت ریسک و بازده CAPM و مدل سه عاملی فاما فرنچ

دانلود پروژه شناخت ریسک و بازده

CAPM و مدل سه عاملی فاما فرنچ
در مورد ریسک و بازده
تحقیق درباره شناخت ریسک و بازده
در مورد مدل سه عاملی فاما فرنچ

 

فهرست مطالب
ریسک و بازده: ۲
بی ثباتی شاخصی برای ریسک: ۳
CAPM 7
فرضیات اصلی برای فرموله کردن مدل ۷
مدل منطقی: بهبود درک مستقیم ۷
CAPM ابزاری برای مدیران ارزیابی کننده سرمایه: ۹
تحلیلهای رگرسیون :ابزاری برای استفاده از CAPM 11
بررسی CAPM: 12
افزایش عوامل باعث افزایش قدرت پیش بینی می شود: ۱۳
فاما و فرنچ و مدل سه عاملی: ۱۴
عوامل SMB و HML : 15
عامل SMB : حسابداری اندازه جایزه ۱۵
عامل HML : 15
تعبیر عوامل: ۱۶
تهیه مدل سه عاملی: ۱۷
گروه بندی سرمایه ها با استفاده از مدل سه عاملی : ۱۸
مشخص کردن عامل ریسک با توجه به انتخاب سرمایه گذار: ۱۹
ارزیابی سرمایه در عمل (۱) – Legg Mason (استفاده از CAPM): 21
نتیجه گیری: ۲۴
شناخت ریسک و بازده ، CAPM و مدل سه عاملی  فاما – فرنچ
ریسک و بازده:
مفهوم عمومی: انتظار بازده بالاتر داشتن مستلزم پذیرش ریسک بیشتر است.
بسیاری از سرمایه گذاران به این نکته توجه دارند که پذیرش ریسک بالاتر برای دریافت بازده های بالاتر الزامی است. در این مقاله ما دو مدل مهم را برای توضیح این رابطه بکار گرفته وآنها را توضیح می دهیم. آنگاه توضیح خواهیم داد که چگونه این ابزارها می توانند بوسیله سرمایه گذاران برای ارزیابی داراییهایی همانند اوراق قرضه مورد استفاده قرار گیرند.
چرا باید شرکتهای با ریسک بالاتر درآمدهای بالاتری هم داشته باشند ؟ مسلمً یک سرمایه گذار به ازای پذیرش ریسک بالاتر ، نیاز به بازده پیش بینی شده بالاتری دارد. و ما در واقع این ارتباط را با بررسی بازده های بلند مدت تاریخی سهام، اوراق قرضه و داراییهای با ریسک کمتر ، همانگونه که در اولین نمودار آمده است ، مشاهده می کنیم.
برای درک این مطلب ، فرض کنید که یک سرمایه گذاری که پیش بینی شده است یک میلیون دلار را بطور مستمر و سالانه ایجاد کند ، انجام گرفته است. یک فرد برای یک چنین دارایی چقدر حاضر است بپردازد؟ پاسخ به نامشخص بودن یا ریسک پذیری گردش وجوه نقد بستگی دارد. با مشخص بودن کامل شرایط که در آن گردش وجوهخ نقد بهنگام قرارداد کاملاض مشخص می شود ، یک سرمایه گذار دارایی را با نرخ بدون ریسک در نظر خواهد گرفت . همچنانکه میزان نا مشخصی افزایش می یابد ،بازده مورد نیاز برای جبران ریسک افزایش می یابد و در نتیجه در قیمت پایینتری سرمایه گذار مایل به سرمایه گذاری است ، زیرا ریسک بالاتر مستلزم دادن تخفیف است.
بعلاوه اقتصاد دانان فرض می کنند که سرمایه گذاران ریسک گریز هستند ، به این معنا که آنها حاضرند از بخشی از بازده چشم پوشی کنند ( و حتی حاضرند کمتر از ارزش فعلی بازده آتی پیش بینی شده را دریافت کنند ) تا ریسک را کاهش دهند. اگر این فرض درست باشد،انتظار داریم سرمایه گذاران برای جبران ریسک اضافی پذیرفته شده بواسطه نگهداری داراییهای ریسک پذیرتر ، بازده بیشتری را تقاضا کنند.
بی ثباتی شاخصی برای ریسک:
یکی از معیارهای کاملاً پذیرفته شده برای ریسک ، بی ثباتی ، یعنی میزان تغییر بازده دارایی در دوره های زمانی موفق ، است که عموماً به صورت انحراف استاندارد بازده ها بیان می شود. یک دارایی که دارای نوسانات شدید است ، انتظار میرود که دارای ریسک بالاتری باشد ، زیرا ارزش دارایی در زمانی که سرمایه گذار می خواهد آنرا بفروشد کمتر از آنچه است که پیش بینی شده بود. بعلاوه ، بی ثباتی بالاتر از نظر آماری، به معنی این است که ارزش آتی و بالقوه یک دارایی که بی ثباتی بالایی دارد در رنج وسیعتری افت می کند.
متنوع کردن و ریسک سیستماتیک:
CAPM و مدل سه عاملی فاما فرنچ
در مورد ریسک و بازده
تحقیق درباره شناخت ریسک و بازده
در مورد مدل سه عاملی فاما فرنچ

دانلود پروژه شناخت ریسک و بازده

مقاله عشق و محبت در خانواده

عشق و محبت در خانواده

دانلود تحقیق در مورد عشق و محبت در خانواده

در مورد عشق و محبت در خانواده

تحقیق درباره محبت در خانواده

نقش محبت در پیشرفت خانواده

نقش محبت در تربیت فرزندان

فهرست مطالب
عشق و محبت در خانواده ۲
آیات و احادیث منتخب در مورد محبت و مهرورزی ۵
نقش محبت در زندگی خانوادگی ۱۲
q رشد و شکوفایی محبت ۱۹
سر چشمه ی محبت و خانواده ۲۱
نقش محبت در تعالی و سعادت خانواده ۲۲
مهرورزی با کودکان ۲۳
محبت به فرزندان ۲۵
نقش محبت در تربیت ۲۸
نگاه معنادار و تربیت ۲۹
عشق و محبت در خانواده
دفتر زندگی با کلمه عشق و مهرورزی آغاز شد و جلوه های گوناگون جمال و کمال در کل هستی پدید آمد . انسانها هم که جزئی از نظام کلی هستی هستند با عشق متولد می شوند با دلدادگی به تلاش و کوشش می پردازند و در آخرین لحظات زندگی سرشار و لبریز از عشق و دلدادگی چون حبابها به اقیانوس هستی و ابدیت می پیوندند . پس آغاز و سرانجام زندگی و هستی از مهر و محبت آکنده است و آنان که از عشق و دلدادگی خبری ندارند نامشان دردفتر و جریده انسانها ثبت و ضبط نمی شود.  بنیان نهادی آدمی بر پاکی وطهارت بنا شده است وطبع انسان میل به آراستگی به سجایای اخلاقی وزیباییهای ظاهر وباطن دارد.اسلام به عنوان آخرین دین الهی وپیامبرعظیم الشأن آن به عنوان خاتم پیامبران،تأکید برحفظ وتقویت آن وسوق گرایشهای فکری به سمت کمالات وجودی انسان دارد.    اسلام،آیین پاک عشق ومهرورزی است،آنان که به دستورات پر مهرش جامعۀ عمل بپوشانند واخلاق ورفتاروکرداروگفتارخویش را همرنگ وهماهنگ با تعالیم مهرآفرینش نمایند،به توفیق الهی نمونه ای جامع وکامل از عشق وترحم وملاطفت شده،قلب آنان مالامال از رحمت وعطوفت ومهرورزی خواهد شدوآنان که از خورشیدعالم تاب حقایق نورانی آن فرهنگ کامل روی بگردانندوخودرامحروم ازفیوضات معنوی والهی وروحانی آن نمایندوسنگدلی وتندخویی راسرلوحۀ اخلاق ورفتارخود قراردهند،صفات حیوانی وشهوات نفسانی برآنان غالب شده،اخلاق بهیمیت،مقدم برعقلانیت آنان خواهد شد وازمقام انسانی تنزل یافته است.
   اگر مایل هستیم از زندگی لذت و بهره بگیریم  ,می خواهیم خانواده استواری داشته باشیم، اگر می خواهیم کودکان ما با نشاط و خرمی زندگی کنند ، اگر می خواهیم استعدادهای خداداد در آنان شکوفا گردد و اگر می خواهیم روح امید و اعتماد و تلاش و کوشش در آنان زنده شود باید زندگی خانوادگی را از مهر و محبت لبریز و سرشار نماییم و در و دیوار خانه را با صفا و صمیمیت آذین بندی کنیم .
رسول خدا ( ص ) می فرمود : هیچ بنایی در نزد پروردگار محبوب تر  از بنای خانوادگی نیست.
خانواده به عنوان هسته اولیه و مهمترین کانون زندگی انسان، دارای اهمیت ویژه ای در ساختن شخصیت اوست .خانواده جایگاه اصلی تربیت فرزندان صالح و مذهبی است و مسجد و مدرسه تکمیل کننده این تربیت هستند.
 خانواده قلب جامعه است . خانواده نخستین جامعه ای است که فرزندان در آن روابط اجتماعی و ارتباط برقرار کردن با دیگران را می آموزند.
 چنانچه زن و مرد بتوانند براساس دستورات حیاتبخش اسلام، این هسته اولیه زندگی اجتماعی را سرشار از مهر و عطوفت و گرمی و شادابی نمایند سعادت دنیوی و اخروی خود و فرزندانشان را فراهم کرده اند.
همان گونه که مهرورزی ومحبت در ایجاد خانواده ای سالم و بالنده موثر است ، می توان گفت افرادی که در خانواده محبت را تجربه کرده اند ، مهرورزی به دیگران را آموخته اند و بهتر  میتوانند آن را عرضه کنند .

در مورد عشق و محبت در خانواده

تحقیق درباره محبت در خانواده

نقش محبت در پیشرفت خانواده

نقش محبت در تربیت فرزندان

دانلود پروژه عشق و محبت در خانواده

بررسی رفتارهای معلم با انگیزه در میزان یادگیری دانش آموزان

بررسی رفتارهای معلم با انگیزه در میزان یادگیری دانش آموزان

دانلود پروژه در مورد تاثیر رفتار معلم در یادگیری دانش آموزان

دانلود تحقیق در مورد یادگیری دانش آموزان

رابطه بین رفتار معلمان در یادگیری دانش اموزان

ارتباط بین یادگیری و رفتار آموزگاران

خوش رفتاری و یادگیری بهتر دانش آموزان

فهرست مطالب:
چکیده ۱
مقدمه ۲
فصل اول۴
توصیف وضع موجود  ۵
بیان مسئله  ۵
اهمیت تحقیق   ۶
اهداف تحقیق   ۷
سوال های تحقیق ۷
تعریف واژه ها۹
آمادگی   ۱۰
انگیزش   ۱۰
آموزش  ۱۰
انضباط و نظم ۱۱
روش تدریس۱۱

فصل دوم۱۲
پیشینه تحقیق۱۲
معلم خوب و موفق   ۱۳
معیار و شرایط دبیری  ۱۵
مدیریت و نظارت کلاس درس۱۷
جلسات اولیه کلاس  ۱۹
تهیه طرح درس۲۱
کلاس داری و انضباط  ۲۱
تشویق و تنبیه در کلاس درس و روش برخورد معلم   ۲۲

فصل سوم  ۲۴
روش تحقیق۲۴
روش توصیفی۲۵
جامعه آماری۲۵
حجم نمونه  ۲۵
ابزار اندازه گیری ۲۵
سوالات پرسشنامه   ۲۶
متغیر مستقل   ۲۶
متغیر وابسته   ۲۶

فصل چهارم۲۷
تجزیه و تحلیل ۲۷
نمونه پرسشنامه  ۲۸
نتایج بدست آمده و نمایش نمودار   ۲۹

فصل پنجم  ۳۳
نتیجه گیری ۳۳
منابع

چکیده
در این  تحقیق ابتدا به بیان مسئله و هدف و ضرورت تحقیق پرداخته، آنگاه واژه های تحقیق را توضیح داده سپس در فصل دوم به پیشینه تحقیق پرداخته و در فصل سوم مجموعه آماری خود را معرفی و پرسشنامه تهیه شده را ضمیمه نموده و به تحلیل و استنتاج پرداخته و در پایان نتیجه گیری و پیشنهادها و انتقادهای خود را از نتایج تحقیق ارائه نموده ام که انشاءا… روزنه ای در ارائه بهتر و ذخیره سازی سرمایه ملی کشور گردد.

 مقدمه

در دنیای پیچیده امروز هیچکس بی نیاز از تعلیم و تربیت نیست. امروز فعالیت در مدرسه و آموختن، خود بخش عظیمی از زندگی انسانهاست، دیگر نمی توان با طرز تلقی گذشته به شاگرد و تربیت او نگریست، اگر معلمان با اصول و مبانی و هدفهای تعلیم و تربیت، ویژگیهای دانش آموزان و نیازهای آنان و روشها و فنون تدریس آشنایی نداشته باشند.

هرگز قادر نیستند به عنوان سازندگان جامعه ایفای نقش کنند. مهمترین عامل توسعه پرورش ذهنی علمی در یک جامعه نظام آموزشی است، در این نظام از بدو ورود تا آخرین دوره تخصصی، اخلاق علمی، اجتماعی، شیوه برخورد با مسائل و مشکلات به طور مستقیم آموزش داده می شود. تدریس یکی از عناصر اصلی فرآیند، آموزش و پرورش است که در کارایی نظام آموزشی نقش مؤثری دارد.

اندیشه ها، برخوردها، روشهای نو و بدیع و خلاق عمدتا از نظام آموزشی ما مایه می گیرد، تفکر استنباط و استنتاج در تمامی ابعاد زندگی وجود دارد، جامعه فرهنگی ما جامعه عقلی است که شیوه تفکر را منتقل می کند. تربیت عقلی است که فرد را برای تمامی کارزارهای حیات آماده می سازد. مهمترین محتوای تربیت فرهنگی اتخاذ رویکرد عقل و منطق و تدبیر در نظام آموزشی و نظام اجتماعی جامعه است، با توجه به پیشرفتهای سریع علوم و تکنولوژی نمی توان به تمام دانش موجود دست یافت و نمی توان هر شخصی را به هر خصوصیتی به کار تدریس و معلمی واداشت.

اگر به دانش آموزان روش یادگیری را یاد بدهیم آنان خود خواهند آموخت که چگونه یاد بگیرند. از این رو بر آن شدم روش تدریس خود را که تلفیقی از حل مسئله با استفاده از تقویت دید دانش آموزان است و به کارگیری توان ناشناخته آنان (استعداد کار عملی) که خود به آن آگاهی نداشته و هر یک بر اساس اجبار و یا اکراه به این رشته روی آورده اند، ایجاد علاقه و انگیزه نموده به تدریس بپردازم و آنان را در درک بهتر رشته ای که، صرفا جهت اخذ دیپلم و جا نماندن از فرهنگ خانواده پذیرفته اند به صورت یک هدف در آورم و در ادامه تحصیل و یا اشتغال زایی آنها در گروههای فنی و مهندسی آماده سازم. فصل اول توصیف وضعیت موجود بیان مسئله اهمیت تحقیق هدف تحقیق سوالات تحقیق توصیف وضعیت موجود آموزشگاه در منطقه ۴ آموزش و پرورش کرج واقع است.

این آموزشگاه دبیرستان و پیش دانشگاهی دخترانه حضرت مریم (س) می باشد که در دو نوبت صبح و ظهر فعالیت می کند. تعداد کل دانش آموزان دو گروه حدوداً ۱۵۰۰ نفر بوده که ۷۵ نفر آنان در رشته ریاضی مشغول به تحصیل در پایه سوم می باشند. از نظر موقعیت اجتماعی، دانش آموزان از خانواده ای متوسط نزدیک به خوب هستند که مشکلات خانوادگی در بین آنان نیز کم و بیش به چشم می خورد. مدیریت آموزشگاه نسبت به تحقیق رضایت دارند و معتقدند: این دانش آموزان باید تحصیل خود را با توجه به سرمایه ای که دولت به آنان اختصاص داده به نحو مطلوب و کارآمد به پایان رسانند.

دانلود تحقیق در مورد یادگیری دانش آموزان

رابطه بین رفتار معلمان در یادگیری دانش اموزان

ارتباط بین یادگیری و رفتار آموزگاران

خوش رفتاری و یادگیری بهتر دانش آموزان

دانلود پروژه در مورد تاثیر رفتار معلم در یادگیری دانش آموزان

مقایسه خواب و مرگ از نظر قرآن کریم

مقایسه خواب و مرگ از نظر قرآن کریم

دانلود مقاله در مورد خواب و مرگ از منظر قرآن

 

مقایسه خواب و مرگ از نظر قرآن
فرق بین مرگ و خواب از لحاظ قران

تفاوت بین خواب و مرگ

تعریف خواب و مرگ از نظر قرآن

فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه ۸
بیان مسئله ۸
ضرورت تحقیق ۹
اهداف تحقیق ۹
تعاریف واژه‌ها ۱۰
فصل دوم : گستره‌ی نظری و پیشینه پژوهش
خواب چیست ۱۴
مکانیسم خواب از نظر فروید ۱۴
نظریات برخی روانشناسان درباره‌ی خواب و رؤیا ۱۵
رؤیا و انواع آن ۱۵
رؤیاهای ذکر شده در قرآن ۱۸
خواب و رؤیا از منظر آیات قرآن ۱۹
وجه تمایز خواب و بیداری ۲۰
خوابهای الهام دهنده ۲۲
خواب از دیدگاه دین اسلام ۲۲
جدایی روح از بدن در هنگام خواب ۲۳
تفاوت نفس از نظر قرآن و فلاسفه ۲۴
تفاوت خواب و مرگ ۲۴
وجوه اشتراک و اختلاف خواب و مرگ در قرآن ۲۶
ماهیت مرگ در نگرش قرآنی ۳۱
واکنش انسان‌ها در برابر مرگ ۳۳
مرگ از دیدگاه اولیای خدا ۳۵
ارتباط خواب با نفس، روح و مرگ ۳۹
پیشینه‌ی عملی تحقیق در ایران ۴۰
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
ابزار تحقیق ۴۳
روش جمع آوری داده‌ها ۴۳
نوع تحقیق ۴۳
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
معانی موت و اجل در قرآن مجید ۴۵
آیات در رابطه بالفظ توفی ۴۵
آیاتی که در زمینه خواب آمده است ۴۶
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری ۴۸
پیشنهادها ۴۸
فهرست منابع و مآخذ ۴۹
فصل اول
 طرح تحقیق
(۱-۱) مقدمه :
به نام او که هستی و کائنات را آفرید. به نام او که با نشانه‌هایی انسانهای غافل را از خواب غفلت بیدار می‌دارد. خواب و مرگ آیت خداوندی است که همواره مورد توجه دانشمندان و بشر بوده است. وقتی به حدیثی که در این رابطه آمده است می‌نگریم «الناس ینام و اذا ماتوا انتبهوا (رسول) مردم در خوابند وقتی می‌میرند از خواب بیدار می‌شوند، نشان می‌دهد که انسانها در غفلت بسر می‌برند. مانند زمانی که مرگ یکی از عزیزان اتفاق می‌افتد ذره‌ای به خود می‌اندیشند ولی مدتی بعد به دنبال سرگرمیهای زندگی می‌روند و دوباره غرق در لذتهای دنیوی می‌شوند و خود را در دنیا جاودانه احساس می‌کنند. پس  باید با غفلت مبارزه کرد تا دچار پشیمانی نشد.
(۱-۲) بیان مسئله :
خواب چیست؟ حالتی است که دراثر ازکار افتادن موقتی بعضی از مراکز عصبی و دفاعی در بدن پدید می‌آید و در این هنگام تنها یک قسمت از مراکز دفاعی از فعالیت باز می‌ماند و بقیه قسمتهای دفاعی و سایر دستگاه‌های بدن به کار مشغولند ولی حواس پنجگانه از کار می‌افتد و تنها قوه‌ای که درهنگام خواب از کار نمی‌افتد قوه‌ی تخیل است.
مرگ : خواب شدید و بزرگ، در هر دو مرحله روح و نفس که انسان از نشئه‌ای به نشئه‌ی دیگر انتقال می‌یابد با این تفاوت که در حین خواب انسان غالباً توجه ندارد و هنگامی که بیدار می‌شود نمی‌داند که حقیقتاً از سفری بازگشته است. بر خلاف حالت مرگ .
(۱-۳) مقایسه خواب و مرگ :
درخواب قبض روح به صورت کامل انجام نمی‌گیرد ولی در مرگ قبض روح کامل صورت می‌گیرد و تعلق روح نسبت به بدن بطور کامل از بین می‌رود.
ضرورت تحقیق:
آشنایی با مفهوم واقعی خواب و مرگ و ایجاد تحول در دیدگاه انسان نسبت به زندگی در این جهان و جهان آخرت و بی ارزش داشتن جهان فانی و اینکه انسان جاودان نیست پس باید در زندگی برای رضای خداوند قادر تلاش نماید و برای جامعه فردی مفید واقع گردد.
(۱-۴) اهداف تحقیق :
۱- ایجاد تحول در دیدگاه انسان نسبت به زندگی در این جهان و جهان آخرت ۲- بی ارزش دانستن جهان فانی
در این پژوهش محقق به دنبال آن است تا برای سوالات زیر پاسخ‌های مناسبی پیدا نماید.
۱- ماهیت خواب چیست؟
۲- مکانیسم خواب از نظر فروید چیست؟
۳- نظریات برخی روانشناسان در مورد خواب رؤیا چیست؟
۴- رؤیا چیست و انواع رؤیا کدام است؟
۵- رؤیاهای ذکر شده در قرآن کدام است؟
۶- خواب و رویا از منظر آیات قرآن چیست؟
۷- وجه تمایز خواب و بیداری چیست؟
۸- خواب‌های الهام دهنده چیست؟
۹- خواب از دیدگاه دین اسلام چیست؟
۱۰- چگونه هنگام خواب روح از بدن جدا می‌شود؟
۱۱- تفاوت نفس از نظر قرآن و فلاسفه چیست؟
۱۲- تفاوت خواب و مرگ چیست؟
۱۳- وجوه اشتراک و اختلاف خواب و مرگ از نظر قرآن چیست؟
۱۴- ماهیت مرگ در نگرش قرآنی چیست؟
۱۵- واکنش انسانها در برابر مرگ چیست؟
۱۶- مرگ از دیدگاه اولیای خدا چیست؟
۱۷- ارتباط خواب با نفس و روح و مرگ چیست؟
(۱-۵) تعاریف واژه‌ها :
معنای لغوی خواب و مرگ :
خواب : حالتی توأم با آسایش و آرامش که  بر اثر از کار بازماندن حواس ظاهر در انسان و حیوان پدید می‌آید و معانی مختلفی دارد: ۱- یقظه ۲- نوم ۳- غفلت ۴- پرز جامه ۵- غفلت و مغافل که به منزله‌ی خواب است ۶- گروه خفتگان
مرگ : فنا و نیستی، فوت. توفی : فلانی مرد، فلانی در گذشت
معنای اصطلاحی : نوم کلمه‌ای است عربی و در فارسی به معنای خواب می‌باشد و در اصطلاح «خواب» آن حالتی است که قسمتی از حواس انسان به واسطه عوامل طبیعی خاصی به هنگام آن رکود پیدا می‌کند. (شریعتمداری، ۷۴، ص ۵۴)
«لا تأخذه سنه و لا نوم» (بقره ۲۲۵) منام نیز به معنی خواب است. «من آیاته منامکم باللیل و النهار» (روم ۲۳) از جمله آیات خدا خواب شما در شب و روز است. «و هو الذی جعل لکم اللیل لباساً و النوم سباتاً» (فرقان ۴۷)
زندگی امروز بشر، بدون خواب و تجدید قوا غیر ممکن است و خواب در موجودات زنده از قبیل انسان، حیوان، حشرات و نباتات عمومیت دارد. بیشتر گلها و برگها در روز روشن مقابل آفتاب بسته می‌شوند و صبح شکفته می‌شوند یعنی آنها پس از خواب و تجدید قوا زندگی را از سر گرفته‌اند. (قرشی، ۸۶، صص ۱۳۲ و ۱۳۳) توفی از باب تفعل به معنی اخذ به طور کامل و تمام است «التوفی اخذ الشئ و علی ایتام» توفی و استیفاء هر دو به یک معنی‌اند. از اینجاست که به مرگ وفات گفته شده که انسان از طرف خدا بکلی اخذ شده و از بین می‌رود. (بندر ریگی، سال ۶۰، ص ۸۷)
«فامسکوهن فی البیوت حتی یتوفهن الموت» (نساء ۱۵) آنها را در خانه‌ها نگاه دارید تا مرگ آنها را بگیرد.
مقایسه خواب و مرگ از نظر قرآن
فرق بین مرگ و خواب از لحاظ قران

تفاوت بین خواب و مرگ

تعریف خواب و مرگ از نظر قرآن

دانلود مقاله در مورد خواب و مرگ از منظر قرآن

نقش خانواده در اجتماع

نقش خانواده در اجتماع

دانلود تحقیق در مورد نقش خانواده در اجتماع

در مورد نقش خانواده در اجتماع

نقش خانواده در جلوگیری ار انحرافات اجتماعی

تحقیق درباره نقش خانواده در اجتماع
فهرست مطالب
عنوان صفحه
نقش خانواده در جلوگیری از انحرافات اجتماعی ۴
 تعریف خانواده ۴
 کارکردهای گوناگون خانواده ۵
تعریف رفتارهای نابهنجار و کجروی ۶
انحرافات اجتماعی ذاتی است یا اکتسابی ۸
نقش دین و آموزه های آن در سامان دادن به رفتارهای انسانی ۱۰
از هم گسیختگی نظام خانواده و پیامدهای آن ۱۱
خانواده سنتی: ۱۶
خانواده نیمه مدرن: ۱۸
نقش خانواده در جلوگیری از انحرافات اجتماعی
 تعریف خانواده
 خانواده قدیمی ترین و فراگیرترین نهادی است که در تمام جوامع بشری با الگوهای مختلف وجود داشته و کارکردهای فراوانی دارد. خانواده به عنوان سلول های تشکیل دهنده پیکره جامعه، اگر سالم و کارآمد باشد، سلامتی و سعادت جامعه را در پی دارد و اگر متزلزل و متلاشی باشد به مثابه سلول های سرطان است که پیکره جامعه را دچار هرج و مرج و بی نظمی می کند. نهاد خانواده به عنوان هسته اولیه تولید و تربیت نسل های آینده، مهمترین نقش را در هنجارمند ساختن افراد جامعه بر عهده دارد و به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کاهش انحرافات و آسیب های اجتماعی دخالت دارد.
خانه و خانواده نخستین محیطی است که انسان را تحت تأثیر فضا و روابط و مناسبات خود قرار می دهد. همه چیز در این محیط، به خصوص عوامل انسانی و به ویژه والدین بسیار تأثیرگذار هستند و تأثیرپذیری فوق العاده کودک و روابط عاطفی حاکم بر خانواده، این اثرگذاری را هر چه بیشتر تشدید می کند.
کودک از تمام گرایش ها و محرک های درون خانواده تأثیر می پذیرد و رفتار او به تبع رفتار خانواده شکل می گیرد. کودک به مجرد اینکه زبان مادری را در خانه فرا می گیرد، از طریق گفت و گو و پرسش، افکار و آرای اعضاء خانواده را یاد می گیرد و تحت تأثیر آن واقع می شود. والدین نه تنها مأمن و پناه کودک هستند بلکه نخستین آموزگار، راهنما و الگو نیز می باشند. اگر ما در بسیاری از اعمال و رفتار روزمره خود دقت نمائیم و به تجزیه و تحلیل و ریشه یابی آنها بپردازیم در می یابیم که بیش تر آنها از تربیت خانوادگی سرچشمه می گیرد. محیط خانواده نخستین فضای تربیتی است که انسان را تحت تأثیر خود قرار می دهد و به سامان دهی شاکله تربیتی انسان می پردازد این فضا به دلیل مناسبات و روابط ویژه عاطفی پایدارترین تأثیرات روحی اخلاقی و رفتاری را در ساختار تربیتی انسان بر جا می گذارد.
 کارکردهای گوناگون خانواده
 خانواده در شکل های مختلف آن همواره کارکردهای متنوعی را ایفا کرده است، مهمترین این کارکردها عبارتند از تظیم رفتار جنسی، تولید مثل، حمایت و مراقبت از اعضاء خود، جامعه پذیری، عاطفه و همراهی، تأمین پایگاه اجتماعی، مشروعیت، کنترل اجتماعی و تأمین نیازهای اقتصادی.
هر یک از این کارکردها نقش بسیار موثری در کاهش انحرافات و کج روی های گوناگون دارند و چنان که گفته خواهد شد اگر فرایند جامعه پذیری و نظام کنترل اجتماعی در نهاد خانواده به صورت مناسب اجرا شود، همبستگی اجتماعی و یک پارچگی در سطح جامعه به وجود آمده و بسیاری از انحرافات در جامعه شکل نخواهد گرفت. از این روست که دانش مندان و متولیان امور فرهنگی برای اصلاح و ترقّی جامعه به سراغ توان مند و سامان مند کردن خانواده رفته و تمام جهت گیری ها و سیاست ها را متوجه تشکیل، پایایی و پویایی خانواده می کنند تا نسلی فرهیخته، سالم و بالنده به جامعه تحویل دهند.
یکی از کارکردهای مهم خانواده، کارکرد کنترل اجتماعی است که از راه کنترل مستقیم به رفتار اعضاء و یا به طور غیرمستقیم و به عنوان پی آمد کارکردهایی چون ارضای نیازهای جنسی و عاطفی، حمایت، مراقبت و جامعه پذیری تحقق می یابد. البته با رواج بینش های فرگرایانه و آزادی خواهانه در جوامع لیبرال غربی، از نقش خانواده در کنترل مستقیم رفتار همسران و فرزندان به شدت کاسته شده و به سبب نابسامانی های فزاینده خانوادگی و گسترش پدیده هایی مانند روابط جنسی آزاد، طلاق و خانواده های تک سرپرست، نقش خانواده در کنترل غیرمستقیم اعضاء نیز کاهش یافته است. (به عنوان مثال پژوهش انجام شده در مورد عمل گرایش دختران و پسران به فحشاء نشان می دهد که آنها اغلب به خانواده های مسئله دار تعلق دارند. خانواده هایی که دچار فقر، ستیزه جویی و دشمنی شدید، طلاق، مرگ یکی از والدین، غیبت پدر و یا سوء استفاده جنسی اعضاء از فرد در دوران کودکی بوده اند.
تعریف رفتارهای نابهنجار و کجروی
به رفتاری که بر خلاف هنجارها باشد نابهنجار می گویند. رفتار نابهنجار اگر بر خلاف هنجارهای قانونی باشد جرم نامیده می شود که در پی ارتکاب، مجازات قانونی را به دنبال خواهد داشت. کج روی یا انحراف باعث نقص قواعد یا موازین اجتماعی است. به حفظ و پیش برد ساختارهای بنیادی جامعه آسیب می رساند.
آسیب ها، پیامد انحرافات هستند از این رو هر آسیب اجتماعی لزوماً پیامد یک یا چند انحراف است اما هر نوع انحرافی لزوماً منتهی به آسیب اجتماعی نمی شود.
کج روی موضوعی است که از دیدگاه ها و ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و علوم متعددی از قبیل جامعه شناسی، روان شناسی، علوم تربیتی، حقوق، اخلاق، روان شناسی اجتماعی، علوم پلیسی و… بدان پرداخته اند.

در مورد نقش خانواده در اجتماع

نقش خانواده در جلوگیری ار انحرافات اجتماعی

تحقیق درباره نقش خانواده در اجتماع